Samochód elektryczny Kia e-Soul

REKLAMA

Samochody elektryczne wychodzą, a właściwie wyjeżdżają na polskie ulice, o czym nie trzeba już dziś przekonywać kogokolwiek. Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast Kia e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. e-Soul to już trzecia generacja miejskiego crossovera marki Kia, który jako model napędzany silnikiem spalinowym debiutował w 2008 roku. Gama różnych modeli typu mild-hybrid, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in stale się powiększa, a nowa Kia e-Soul jest jeszcze bardziej wyrazista niż jej poprzednicy i w Europie oferowana wyłącznie jako samochód elektryczny.

Obydwa auta mogą być wyposażone w silnik o mocy 136 KM lub 204 KM w połączeniu z akumulatorami o pojemności, odpowiednio: 39,2 kWh lub 64 kWh. Dzięki nowym akumulatorom, które charakteryzują się o 25% większą gęstością energii w celach akumulatora oraz mocniejszym silnikom elektrycznym niż stosowane wcześniej, e-Soul i e-Niro gwarantują jednocześnie duży zasięg i znakomite osiągi

- Do archiwum "miejskich legend" należy odłożyć niewielki zasięg samochodów z napędem elektrycznym. W modelu e-Soul zasięg maksymalny może wynosić nawet 452 km, a w przypadku e-Niro jest to do 455 km. - zauważa Dariusz Skrzyszowski, specjalista ds. sprzedaży w autoryzowanym salonie firmy DELIK z Przeźmierowa k. Poznania - Jest to zasługą sięgającego nawet 30% mniejszego zużycia energii, niż ma to miejsce w wypadku najlepiej sprzedającego się dotychczas samochodu elektrycznego w Europie. W obydwu modelach aut kierowca może korzystać z innowacyjnych technologii wspomagających odzysk i oszczędzanie energii elektrycznej.

Nowy e-Soul garściami czerpie z kultowego designu modeli pierwszej i drugiej generacji. Bardziej wyraziste przetłoczenia i linie, zdecydowane detale i podświetlane elementy, które podkreślają techniczne zaawansowanie nowego e-Soula sprawiają, że miejski crossover prezentuje się jeszcze bardziej futurystycznie, młodzieżowo i innowacyjnie niż modele wcześniejszych generacji. Mimo że każdy element karoserii e-Soula jest nowy, model ten jest natychmiast rozpoznawalny i pozostaje wierny sylwetce poprzedników. Gniazdo ładowania znajduje się za niewielką pokrywą z przodu auta. Fotele e-Soula są oferowane w trzech wariantach wykończenia. Do wyboru jest tapicerka wykonana z materiału, materiałowo-skórzana i skórzana. Do e-Soula Kia oferuje także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz wysokiej jakości systemem audio firmy Harman/Kardon. Dostępny jest również wyświetlacz przezierny head-up display.

Nowa Kia e-Soul jest oferowana z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, które zapewniają różny zasięg. Mniejszy z akumulatorów, o pojemności 39,2 kWh, zasila silnik o mocy 136 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Mocniejsza odmiana, napędzana silnikiem o mocy 204 KM, w sprincie do 100 km/h jest o 2 s. szybsza. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, seryjnie montowana w e-Soulu z większym akumulatorem i oferowana jako opcja do e-Soula z mniejszym pakietem baterii pozwala na wykorzystanie 3-faz prądu, co znacząco skraca czas ładowania baterii. Akumulator e-Soula można także ładować przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Wówczas czas ładowania od 20% do 80% pojemności akumulatora wynosi zaledwie 54 minuty.

- Ekologiczny aspekt użytkowania samochodów e-Soul i e-Niro stał się kluczowy dla współczesnych pojazdów miejskich. - wyjaśnia Dariusz Skrzyszowski - Nie mniej istotne jest to, że każdy użytkownik e-Soula uzyskuje uprawnienia do poruszania się po wydzielonych pasach ruchu (tzw. buspasach) i do wolnego od opłat postoju w miejskich strefach płatnego parkowania. Nasi świadomi klienci, realizujący zakupy w ramach ustawy Prawo Zamówień Publicznych zobligowani są przepisami do wykorzystywania w swojej działalności pojazdów przyjaznych środowisku. Takie właśnie zalety mają nasze e-samochody, toteż coraz częściej spotkać je można we flotach firm komunalnych, a także na wyposażeniu służba mundurowych: policji, straży pożarnej i straży gminnych. Przy tej okazji możemy przekonać się, jak trwałe, solidne i praktyczne są nasze samochody, które muszą pełnić codzienną, niełatwą służbę. Kia e-Soul i Kia e-Niro, podobnie jak wszystkie pozostałe modele naszej marki, są objęte 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która chroni również silnik elektryczny i akumulator.

Zarówno nowy e-Soul jak i e-Niro zapewniają kierowcy dostęp do szeregu technologii, które zwiększają wydajność akumulatora i poprawiają zasięg samochodu. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskać energię kinetyczną i przetworzyć ją w energię elektryczną, która zasila akumulator. Elektryczne modele Kia są wyposażone w łopatki przy kierownicy, które pozwalają kierowcy przełączać się pomiędzy trzema poziomami odzysku energii. Im wyższy poziom zostanie wybrany, tym więcej energii jest odzyskiwane podczas hamowania. Najwyższy poziom umożliwia jazdę z wykorzystaniem, praktycznie rzecz biorąc, tylko jednego pedału - pedału przyspieszenia. Kia e-Soul oraz e-Niro są wyposażone w układ podgrzewania akumulatora, którego zadaniem jest minimalizowanie negatywnych skutków niskich temperatur. Jako wyposażenie dodatkowe Kia oferuje dodatkowy wymiennik ciepła, który wykorzystuje ciepło generowane przez układ klimatyzacji. Zamiast korzystać wyłącznie z mocy akumulatora w celu podgrzania kabiny, wymiennik ciepła przetwarza energię cieplną wytworzoną przez kompresor klimatyzacji, aby poprawić efektywność systemu ogrzewania w samochodzie. Zwiększa to skuteczność podgrzewania kabiny i minimalizuje pobór energii z akumulatora, co z kolei przekłada się na większy zasięg. Rozwiązanie to jest tańsze w stosunku do tradycyjnej pompy ciepła, a jednocześnie w zakresie wyższych temperatur otoczenia równie efektywne.

- Zapraszam serdecznie do odwiedzenia naszego salonu - kończy Dariusz Skrzyszowski - i skorzystania z jazdy próbnej, w trakcie której każdy przekona się o zaletach i przewadze nowej Kia e-Soul, której moc, zasięg i bogate wyposażenie zaspokoją potrzeby wymagających klientów. Cennik rozpoczyna się od atrakcyjnego w tym segmencie poziomu 139.990 zł. Na miejscu przygotujemy dla Państwa odpowiednią ofertę odpowiedniego samochodu wraz z korzystnym finansowaniem, np. w formie leasingu lub wynajmu długoterminowego oraz ubezpieczeniem komunikacyjnym. Siedziba firmy DELIK znajduje się w Przeźmierowie k. Poznania. Pracujemy dla Państwa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00 i w soboty w godz. 9.00-14.00. Jeśli jednak w obecnej sytuacji chcieliby Państwo poprzestać na kontakcie zdalnym zapraszam do korzystania ze wszystkich kanałów (telefon, e-mail, komunikator internetowy) zaprezentowanych na naszej stronie internetowej: www.kia.delik.pl

Kia będzie produkować swoje pojazdy elektryczne w Europie od 2025 roku…

Punktem, a raczej modelem, który zaznaczył przed i po w Kia był rozwój pierwszego Cee'd. Był naturalnym następcą Cerato, ale w przeciwieństwie do niego cały proces projektowania i dynamicznego strojenia odbywał się na Starym Kontynencie. Stąd jego nazwa handlowa, ale przede wszystkim to, że opinia publiczna zdała sobie sprawę, że są w stanie produkować modele, które były „prawie” na tym samym poziomie, co wszechmocny Volkswagen Golf.

Od tego czasu Kia dużo patrzyła na Europę. specjalnie dla niego rozwój pojazdu równie ciekawy jak Sportage czy najnowszy Ceed (teraz bez apostrofu). Ale to nie wszystko, bo żeby nadać solidności elektryzowaniu jego zasięgu po raz kolejny zaufają dobrej pracy swojego europejskiego centrum technicznego. Powód jest bardzo prosty: zamierzają zrobić nowy krok, zwiększając liczbę w 2027% elektrycznych pojazdów, które będą mieli do XNUMX r. i nie tylko. Zobaczysz…

Do 14 roku gama elektryczna Kia będzie liczyła 2027 członków...

Dzięki chłopakom z Automotive News mieliśmy dostęp do ważnych informacji. Jeśli pamiętasz i robisz trochę pamięci, musisz uratować z dysku twardego, ile członków będzie miał zasięg elektryczny Kia. Plan w liczbach był następujący: 11 modeli na rok 2026. Cóż, liczba ta została rozszerzona do osiągnąć 14 do 2027. A najważniejsze jest to, że ustalili również datę produkcja tych w Europie.

Co prawda rok osiągnięć zostaje przedłużony, ale w zamian Kia Europe będzie miała trzy modele elektryczne więcej niż w pierwszym planie. Jeśli jednak terminy i plany zostaną dotrzymane, pierwszy, który powinien się pojawić, to EV9, który będzie oficjalny w 2023 r.. Niedługo potem, w 2024 roku, mały crossover powinien ujrzeć światło, które zostanie uzupełnione innym dla rynków wschodzących, które narodzi się w 2025 roku. Dodatkowo rok 2025 będzie kluczowy dla dwóch kolejnych nowości.

Podobne artykuł: KIA EV6 GT! 585 KM, 260 km/h i… tryb driftu (m.in.)

to 2025 rok powinien być gospodarzem oficjalnego debiutu Kompaktowy SUV około 4,6 metra. Ale wielka nowość wyjdzie z ręki A Elektryczny hatchback o długości 4,4 metra i pozycjonowanie podobne do Ceed. Tak, ponieważ znajduje się nie tylko w najważniejszym segmencie rynku, ale także Będzie produkowany w fabryce Kia w Żylinie na Słowacji.. W rzeczywistości mówi się, że mógłby zastąpić obecny Ceed...

Najnowszy model elektryczny Kia, który ma zadebiutować, to sedan w wersji fastback, który pojawi się w 2027 roku. A jeśli to wszystko wydawało ci się mało, to wiadomo też, że będzie dwa elektryczne pick-upy ale niestety nadal nie mają oficjalnej daty debiutu. Podsumowując, Kia szykuje wielką ofensywę, która, jeśli pójdzie dobrze, postawi na szali wagi ciężkie, takie jak Volkswagen Group. A co najważniejsze, nadal polegają na Europie w tym celu…

I czy nadal będą ludzie, którzy uznają ją za mniej niż jej europejscy rywale…?

Źródło - Automotive News

Genewa 2019. Elektryczna Kia e-Soul

Nowy e-Soul garściami czerpie z kultowego designu modeli pierwszej i drugiej generacji. Bardziej wyraziste przetłoczenia i linie, zdecydowane detale i podświetlane elementy, sprawiają, że miejski crossover prezentuje się jeszcze bardziej futurystycznie niż modele wcześniejszych generacji.

Chociaż każdy element poszycia karoserii e-Soula jest nowy, model ten jest natychmiast rozpoznawalny i pozostaje wierny pudełkowatym w kształcie poprzednikom. Design miejskiego crossovera podkreślają wąskie przednie światła w całości wykonane w technologii LED, poszerzające optycznie samochód, którego szerokość wynosi 1800 mm. Smukłe przednie i tylne zderzaki oraz pokaźnych rozmiarów panel w miejscu, w którym w samochodach zasilanych silnikiem spalinowym znajduje się wlot powietrza do chłodnicy, powodują, że e-Soul ma bardzo aerodynamiczny wygląd. Gniazdo ładowania znajduje się za niewielką pokrywą z przodu auta. Lampy przeciwmgłowe typu LED znajdują się poniżej świateł głównych i zastępują okrągłe lampy znane z poprzedniego modelu Soul EV.

Kia e-Soul

W Europie nowa Kia Soul będzie oferowana wyłącznie jako samochód elektryczny z dwoma silnikami o różnej mocy i dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Do sprzedaży w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.

Fot. Kia

Z profilu pudełkowaty e-Soul prezentuje się bardzo konkretnie, w czym zasługa nie tylko designu, ale również delikatnie zmienionych proporcji i nowych detali, które nadają autu taki właśnie wygląd. Długość e-Soula wynosi 4.195 mm, czyli o 55 mm więcej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi urósł o 30 mm (do 2.600 mm), o 15 mm dłuższy jest też przedni zwis. E-Soul standardowo jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 215/55 R17.

Leave a Comment